Jeśli przeczytałeś ostatnio jakąś interesującą książkę, podziel się tą wiedzą z innymi. Kto wie, może dzięki temu książka sprawi radość jeszcze komuś. Jesteśmy ciekawe Waszych czytelniczych propozycji.
Czytam obecnie książkę o kultowych produkcjach filmowych z czasów PRL, ( Andrzej Klim-"Tak się kręciło. Na planie 10 kultowych filmów PRL"). Znakomity przegląd najbardziej znanych i lubianych tytułów filmowych! Kulisy ich powstawania w trudnej rzeczywistości!
"Mała księżniczka" Frances Hodgson Burnett. Przepiękna książka ze wspaniałym przesłaniem. Choć nie jestem już dzieckiem, regularnie do niej wracam - i zawsze zachwycam się jej mądrością.
Za czasów szkolnych moje ulubione serie które znalazłam w waszej bibliotece to "Gone" "Jutro" oraz "Numery". Gorąco polecam. Z fantasy zachwyciła mnie trylogia Anthony Ryan "Draconis Memoria" Natomiast z kryminałów ostatnio zaczęłam serię Ryder Creed od Alex Kava i czekam aż zostaną zwrócone kolejne części :D
Ja mniej ambitnie ale wakacyjnie polecam książkę "Piękny gangster". Współczesny romans, gangster budzący respekt w całym otoczeniu i nieświadoma tego miła kelnerka w barze. Groźny i przystojny mężczyzna i z pozoru delikatna kobieta. Tajemnice, mafia i budząca się namiętność. Dla relaksu :)
Ostatni rok upłynął mi pod znakiem Hermanna Hessego. Polecam jego powieści każdemu, kto kocha słowa pięknie pisane.
OdpowiedzUsuń"Czarodziejska góra" to czarodziejska książka.
OdpowiedzUsuńCzytam obecnie książkę o kultowych produkcjach filmowych z czasów PRL, ( Andrzej Klim-"Tak się kręciło. Na planie 10 kultowych filmów PRL"). Znakomity przegląd najbardziej znanych i lubianych tytułów filmowych! Kulisy ich powstawania w trudnej rzeczywistości!
OdpowiedzUsuńPolecam "Zbrodnię i karę" Dostojewskiego.
OdpowiedzUsuńO, to ja też. I "Gracza"!
OdpowiedzUsuń"Mała księżniczka" Frances Hodgson Burnett. Przepiękna książka ze wspaniałym przesłaniem. Choć nie jestem już dzieckiem, regularnie do niej wracam - i zawsze zachwycam się jej mądrością.
OdpowiedzUsuńCały cykl o nieocenionej Ani z Zielonego Wzgórza.
OdpowiedzUsuń"Pachnidło"
OdpowiedzUsuńGorąco polecam "Życie przed przecinkiem" Mirosława Sośnickiego.
OdpowiedzUsuńEdgar Allan Poe, właściwie każdy tytuł.
OdpowiedzUsuń"Przedwiośnie"
OdpowiedzUsuńSądzę, że warto sięgnąć po "Zabrzańską trylogię" Adama Regiewicza.
OdpowiedzUsuńCykl o Sherlocku Holmesie.
OdpowiedzUsuń"Wielkie nadzieje" Dickensa.
OdpowiedzUsuńUwielbiam Dickensa!
UsuńCzytałam serię o Poldarkach. Niezła.
OdpowiedzUsuńBiblia
OdpowiedzUsuńPolecam serię o Chyłce R. Mroza.
OdpowiedzUsuńOstatnio czytałam "Dziką kaczkę" H. Ibsena. Gorąco polecam!
OdpowiedzUsuń"Dwaj poeci" Balzaka to świetna powieść.
OdpowiedzUsuńA propos Ibsena... Czytałam "Norę". Też polecam!
OdpowiedzUsuńPolecam "Dolinę umarłych" Tess Gerritsen.
OdpowiedzUsuńZa czasów szkolnych moje ulubione serie które znalazłam w waszej bibliotece to "Gone" "Jutro" oraz "Numery". Gorąco polecam. Z fantasy zachwyciła mnie trylogia Anthony Ryan "Draconis Memoria" Natomiast z kryminałów ostatnio zaczęłam serię Ryder Creed od Alex Kava i czekam aż zostaną zwrócone kolejne części :D
OdpowiedzUsuń"O czym szumią wierzby" K. Grahame'a
OdpowiedzUsuńG. Ravasi, książka o dziesięciu przykazaniach w sztuce. Pozycja niszowa, ale na pewno warto znać. Zachęcam!
OdpowiedzUsuńTeż czytałam serię o Poldarkach, ale miałam raczej mieszane uczucia.
OdpowiedzUsuńMnie nie zachwyciła.
OdpowiedzUsuńDzięki uprzejmości naszych Pań Bibliotekarek, które zawsze służą radą, zapoznaję się ostatnio z "Komedią ludzką".
OdpowiedzUsuńTak się składa, że przeczytałam ostatnio "Urszulę Mirouet". Polecam.
UsuńTeż to czytałam. I też polecam.
Usuń"Eugenia Grandet" Balzaka. Cudowny język!
OdpowiedzUsuńJa mniej ambitnie ale wakacyjnie polecam książkę "Piękny gangster". Współczesny romans, gangster budzący respekt w całym otoczeniu i nieświadoma tego miła kelnerka w barze. Groźny i przystojny mężczyzna i z pozoru delikatna kobieta. Tajemnice, mafia i budząca się namiętność. Dla relaksu :)
OdpowiedzUsuńBrzmi bardzo zachęcająco!
UsuńOdświeżyłam sobie niedawno "Obcego" Alberta Camusa. To było wielkie odkrycie, gorąco polecam! Zachęcam również do lektury "Upadku" tego samego autora.
OdpowiedzUsuńKontynuujmy Balzaka. Polecam "Modestę Mignon".
OdpowiedzUsuń"Jaszczur".
OdpowiedzUsuńOsobom, które nie miały jeszcze okazji czytać tej książki, podpowiadamy, że jest to powieść Balzaka.
UsuńTak, tak, to Balzak. Jestem w takim balzakowskim ciągu, że uznałam to za oczywiste. ;)
UsuńKsiążka jest w naszych zbiorach, tak więc zachęcamy do wypożyczeń.
UsuńPolecam serię o braciach Miles napisaną przez T.L. Swan.
OdpowiedzUsuń"Upiory" Ibsena, "Wielkie nadzieje" Dickensa. Zwłaszcza "Wielkie nadzieje" to lektura obowiązkowa. ;)
OdpowiedzUsuńGorąco polecam "Opowieść o dwóch miastach" Karola Dickensa. Arcydzieło!!!
OdpowiedzUsuńJohn Steinbeck, "Myszy i ludzie"
OdpowiedzUsuń"Nowela szachowa" Zweiga. Zdecydowanie nie tylko dla miłośników królewskiej gry. 😉
OdpowiedzUsuńJa polecam jeszcze "Inteligencję kwiatów" Maurycego Maeterlincka. Bo to świetny esej, a poza tym warto czytać noblistów. ;)
OdpowiedzUsuńKazuo Ishiguro - "Okruchy dnia"
OdpowiedzUsuńPolecam dramat "Salome" Oskara Wilde’a. Istna literacka uczta!
OdpowiedzUsuń"Uwięziona" B.A. Paris.
OdpowiedzUsuń"Po tej stronie raju" F. S. Fitzgeralda (znakomita książka o dorastaniu i Ameryce początku XX w.!).
OdpowiedzUsuń